Metin2 Pvp | Pvp Serverler | Private Server | Knight Pvp | Pvp Server
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Metin2 Pvp | Pvp Serverler | Private Server | Knight Pvp | Pvp Server


 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 İtemlerin Üzerindeki Açıklamalarının Anlamları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
DarqKniFe
Forum Kurucusu
Forum Kurucusu
DarqKniFe


Cinsiyet : Erkek
<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 521
Nerden : // Ankara \\

İtemlerin Üzerindeki Açıklamalarının Anlamları Empty
MesajKonu: İtemlerin Üzerindeki Açıklamalarının Anlamları   İtemlerin Üzerindeki Açıklamalarının Anlamları Icon_minitime1Cuma Ekim 29, 2010 5:20 pm

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

1- Itemin adi, ismin ardindan gelen bir sayi (x +1 veya +2 veya +3 veya +4 +5), itemin üzerindeki degerlerini yükseltir.
Artisi ne kadar cok olursa fizik veya magic degerleri o kadar da artar.
Mesela; +1 itemin degerlerini 1 kat, +2 iki kat, +3 üc kat, +4
dört kat, +5 bes kat artirir. Yani bu 72+5 yüzük, eger 77 lvl yüzük
olsadi onunla ayni degerde olurdu. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Ayni üzerimize giydigimiz zirh türleri gibi yüzük, kolye, küpe gibi itemler de, silahlarda oldugu gibi +3+5 olunca parlamazlar.

Eger itemin isminin yazildigi yerdeki yazinin rengi sari ise (1 numara)
, bu item sox dedigimiz tarzdadir. Yani Sos (Seal of Star), Som (Seal
of Moon) veya Sosun (Seal of Sun). Eger itemin isminin yazildigi
yerdeki yazinin rengi mavi ise (1 numara) itemin "blue" dedigimiz
özellikleri vardir. Ancak bazi sox tarzi itekmlerde blue oldugu halde
item ismi sari görünür, bu sadece sox tarzi itemlerde böyledir.

2- Burada itemin türü belirtilir. Bircok türü
vardir. Karakterimizde tasidigimiz mücevherat tarzi itemler; yüzük (her
karakterde en cok 2 adet), küpe (1 adet), kolye (1 adet). Kiyafet tarzi
itemler; Baslik, Pantalon, Kolluk, Omuzluk, Ayakkabi, ve gövdeye
giydigimiz ana zirhimiz. Degerleri olarak itemler icerisinde yüzük en
zayif degerleri olan, kolye en iyi degerleri olan, küpe ise ikisinin
arasinda degerleri olan item türleridir.

3- Burada itemin derecesi belirtili. Itemler
belirli level araliklarinda belirli derecelere ayrilmistir. Bunlara
oyun icerisinde degree denir.

4- Bu kisimda iteme en cok ne kadar blue (mavi) ekleyebileceginiz belirtilir. Yukardaki örnekteki iteme en cok 9 mavi eklenebilir.

5- Bu kisimda fiziksel absorbe degeri
belirtilir. Bu mücevheratlarda böyledir. Rakibin yaptigi fiziksel
ataklarin orani buradan emilir. Fiziksel atak yapan rakipler,
bladerlar, glavieler, ve kismen chin okcularidir.

6- Bu kisimda büyüsel absorbe degeri
belirtilir. Bu meücevheratlarda byöledir. Rakibin yaptigi büyüsel
ataklarin orani buradan emilir. Büyüsel atak yapan rakipler; wizard,
nukerler ve kismen chin okcularidir.

7- Bu itemi kullanabilmek icin gerekli olan karakter levelini gösterir.

8- Bu itemi kullanmak icin hangi irkdan olmaniz gerektigini belirtir (Su an oyunda iki tür irk vardir; chinese ve europe).

9- STR: Mavideki bu str, karakterinizin HP
oranini artirir. Ne kadar cok Str`niz olursa o kadar cok HP`niz ve
rakibe o kadar cok phy hasariniz olur. HP potionlar ile karistirilmasin.

10- INT: Mavideki bu int, karakterinizin int
oranini yükseltir. Ne kadar cok Int`niz olursa, rakibe o kadar cok
büyüsel hasar verirsiniz.

11- Bu kisimdaki mavi, rakibin sizi buz büyüleri ile dondurmasinin (cold attack) zamanini % 20 oraninda azaltir veya durdurur.

12- Bu kisimdaki mavi, rakibin size yaptigi
elektrik schock büyülerinin (lightning attack) zamanini % 20 oraninda
azaltir veya durdurur.

13- Bu kisimdaki mavi, rakibin size yaptigi ates büyüsünün (fire attack) zamanini % 20 oraninda azaltir veya durdurur.

14- Bu kisimdaki mavi, rakibin size yaptigi zehir büyüsünün (poison attack) zamanini % 20 oraninda azaltir veya durdurur.

15- Bu kisimdaki mavi, rakibin size yaptigi
saldiri sonucu, zombi etkisi altinda kalirsaniz, bu etkinin zamanini %
20 oraninda azaltir veya durdurur.

Kücük bir ek bilgi; yukarda belirtilen bütün atak türleri, her bir skill grubunda mevcut, mesela:
Fire; Fire skill grubu,
Cold; Cold skill grubu,
Lightning; Lightning skill grubu,
Poison; Rogue skill grubu,
Sadece Zombie su anlik yok. Zombie tarzi atagin ise Islam irki ile gelmesi bekleniyor.

Itemin derecesi ne kadar artarsa o kadar da eklenebilecek mavinin orani artar. Mesela;
1 degree bir teme sadece str 3 100 % basabilirsiniz. Ama bu oran 9 degree itemde str 6 100 % olur.

Yukarda belirtilen bilgilerin aynisi kiyafetler de de mevcuttur.


1- Kiyafet parcasinin adi burada belirtilir.
Ismin ardindan gelen herhangi bir sayi var ise (x +1 veya +2 veya +3
veya +4 +5), itemin üzerindeki degerlerini yükseltir. Artisi ne kadar
cok olursa fizik veya magic degerleri o kadar da artar.
Mesela; +1 itemin degerlerini 1 kat, +2 iki kat, +3 üc kat, +4 dört kat, +5 bes kat artirir.

Eger itemin isminin yazildigi yerdeki yazinin rengi sari ise (1 numara)
, bu item sox dedigimiz tarzdadir. Yani Sos (Seal of Star), Som (Seal
of Moon) veya Sosun (Seal of Sun). Eger itemin isminin yazildigi
yerdeki yazinin rengi mavi ise (1 numara) itemin "blue" dedigimiz
özellikleri vardir. Ancak bazi sox tarzi itekmlerde blue oldugu halde
item ismi sari görünür, bu sadece sox tarzi itemlerde böyledir.

2- Burada itemin türü belirtilir. Bircok türü
vardir. Baslik, Pantalon, Kolluk, Omuzluk, Ayakkabi, ve gövdeye
giydigimiz ana zirhimiz. Avrupa karakterlerde; Robe, Light Armor veya
Heavy Armor türleri vardir. Chin karakterlerden ise garment, Armor veya
protector türleri vardir.

Avrupa karakterlerde: Robe, büyüsel ataga en dayanikli ama fiziksel
ataga dayaniksiz, heavy armor; fiziksel ataga en dayanikli ama büyüsel
ataga dayaniksiz, Light armor ise bu ikisinin arasinda ortalama
dayanikli kiyafet cesitleridir.

Chin karakterlerde ise:* Garment; büyüsel ataga en dayanikli ama
fiziksel ataga dayaniksiz, Armor; fiziksel ataga en dayanikli ama
büyüsel ataga dayaniksiz, Protector ise bu ikisinin arasinda ortalama
dayanikli kiyafet cesitleridir.

Fiziksel savunmasi zayif olanlarin genelde armor tarzini, büyüsel
savunmasi zayif olanlarin da genelde robe veya garment tarzini
kullanmalari yerinde olur. Kombine bir alternatif olarak da bu iki tür
kiyafetin arasinda bulunan light armor veya protector tarzi kiyafetler
de alternatif olarak cogunlukla kullanilmaktadir.

3- Kiyafetin hangi bölüme ait oldugunu, hangi parca oldugunu belirtir. 6 tür kiyafet parcasi vardir: Baslik, kolluk, ayakkabi,
omuzluk, pantalon ve gövdeye giydigimiz ana zirh.

4- Burada itemin derecesi belirtili. Itemler
belirli level araliklarinda belirli derecelere ayrilmistir. Bunlara
oyun icerisinde degree denir.

5- Bu kisimda iteme en cok ne kadar blue (mavi) ekleyebileceginiz belirtilir. Yukardaki örnekteki iteme en cok 9 mavi eklenebilir.

6- Burada kiyafet parcasinin fiziksel (phy.) dayaniklilik orani belirtilir.

7- Burada kiyafet parcasinin büyüsel (mag.) dayaniklilik orani belirtilir.

8- Buradaki oran kiyafet parcasinin
dayaniklilik oranini belirtir. Buradaki oran saldiri, savas veya
rakibin size yaptigi atak sirasinda yavas yavas asagiya dogru gider.
Sifira gelince itemi protector shop veya blacksmith denen npc (dükkan)
lerden tamir etmeniz (repair) gerekir. Tamiratdan sonra itemi yeniden
kullanabilirsiniz. Bu tamirat islemi icin bir miktar para ödemek
zorundasiniz (gold).

Ayrica iteme mavi durability eklemek sureti ile buradaki orani artirabilirsiniz.

9- Burada belirtilen parry ratio da denilen
oranin ne oldugu fazla bilinmemektedir. Itemdeki parry orani ne kadar
yüksek olursa, rakibin size yaptigi atak sirasinda, size verecegi hasar
ihtimali o kadar düsük olur. Yani rakibin düsük atak yapma ihtimali cok
yüksek olur. Itemdeki parry oranini tabletler yardimi ile
artirabilirsiniz.

10- Reinforce hakkinda bircok aciklama mevcut.
Ama iclerinde dogru olani sudur: Reinforce sizin rakipte veya
saldirdiginiz canavarda yaptiginiz hasar ile dogrudan iliskilidir.
Silahinizda ne kadar cok phy reinforce var ise, rakibinizde o kadar
cok* fiziksel hasar yaparsiniz.

11- Buradaki reinforce da ayni phy reinforceki
gibidir. Reinforce sizin rakipte veya saldirdiginiz canavarda
yaptiginiz hasar ile dogrudan iliskilidir. Silahinizda ne kadar cok mag
reinforce var ise, o kadar cok büyüsel hasar yaparsiniz.

12- Kiyafet parcasini kullanabilmeniz,
giyebilmeniz icin gerekli olan en az level burada belirtilir.
Levelinizin yetmedigi ve kiyafet parcasini kullanamayacaginiz
durumlarda buradaki yazi kirmizi renkdedir, aksi olan durumlarda,
normal hallerde, normal yazi rengindedir.

13- Kiyafet parcasinin erkek veya kadin olarak kimin kullanabilecegi burada belirtilir.

14- Kiyafet parcasini kullanmak icin hangi
irkdan olmaniz gerektigini belirtir (Su an oyunda iki tür irk vardir;
chinese ve europe).

15- Burada eger iteminiz SOX denile tarzda bir
item ise, bu itemin ismi belirtilir. Mesela; Seal of Star (SOS), Seal
of Moon (SOM), Seal of Sun (SOSUN) gibi. SOS tarzi itemlerin degeri
normal itemden +5 daha fazla, SOM tarzinda bu deger +10 daha fazla,
SOSUN tatri itemlerde ise +15 daha fazladir.

16- 17- Bu kisimda belirtilenler iteme eklenen
blue (mavi) lerdir. Genelde durability, parry, str, int, mp veya hp
oranlarinin artirirlar.

1-
Silahin adi burada belirtilir. Ismin ardindan gelen herhangi bir* sayi
(x +1 veya +2 veya +3 veya +4 +5) var ise, silahin üzerindeki
degerlerini yükseltir. Artisi ne kadar cok olursa fizik veya magic
degerleri o kadar da artar.
Mesela; +1 itemin degerlerini 1 kat, +2 iki kat, +3 üc kat, +4 dört kat, +5 bes kat artirir.

Eger itemin isminin yazildigi yerdeki yazinin rengi sari ise (1 numara)
, bu item sox dedigimiz tarzdadir. Yani Sos (Seal of Star), Som (Seal
of Moon) veya Sosun (Seal of Sun). Eger itemin isminin yazildigi
yerdeki yazinin rengi mavi ise (1 numara) itemin "blue" dedigimiz
özellikleri vardir. Ancak bazi sox tarzi itekmlerde blue oldugu halde
item ismi sari görünür, bu sadece sox tarzi itemlerde böyledir.

+3 ve +4 silahlar beyaz grimsi renkde parlar. +5 ve +6 silahlar mor
renkde parlar. +7 ve +8 silahlar portakal rengi ile altin rengi arasi
parlar. +9 ve +10 silahlar mavimsi yesil seklinde parlarlar.

2- Bu kisimda silahin tipi belirtilir. Chin
karakterlerin kullandigi silahlar; blade, bow, glavie, spear ve sword
dur. Avrupa karakterler ise; staff, crossbow, 2 hand sword, 1 hand
sword, dual axe, dagger, cleric rod, warlock rod ve harb dir.

3- Burada silahin derecesi belirtili. silahlar
da diger itemler gibi, belirli level araliklarinda belirli derecelere
ayrilmistir. Bunlara oyun icerisinde degree denir.

4- Bu kisimda silaha en cok ne kadar blue
(mavi) ekleyebileceginiz belirtilir. Yukardaki örnekteki silaha en cok
9 mavi eklenebilir.

5- Burada fiziksel (phy.) atak gücü
belirtilir. Parantez icerisinde belirtilen deger, fiziksel atak olarak
belirtilen degerin ne kadar oranda üzerine cikilabilecegini belirtir.

6- Burada büyüsel (mag.) atak gücü belirtilir.
Parantez icerisinde belirtilen deger, büyüsel atak olarak belirtilen
degerin ne kadar oranda üzerine cikilabilecegini belirtir.

7- Buradaki oran silahin dayaniklilik oranini
belirtir. Buradaki oran saldiri, savas veya rakibin size yaptigi atak
sirasinda yavas yavas asagiya dogru gider. Sifira gelince itemi
protector shop veya blacksmith denen npc (dükkan) lerden tamir etmeniz
(repair) gerekir. Tamiratdan sonra itemi yeniden kullanabilirsiniz. Bu
tamirat islemi icin bir miktar para ödemek zorundasiniz (gold).
Buradaki orani iteme mavi durability eklemek sureti ile
artirabilirsiniz.

8- Burada belirtilen deger, karakterin rakibe
saldirmasi icin gerekli olan mesafeyi belirtir. Kullandiginiz silah
türüne göre degisir. Ok kullananlarda, blade kullananlara göre daha
fazladir.

9- Attack rating olarak belirtilen bu deger ne
kadar yüksek olursa, karakterin 5 veya 6 nolu aciklamalarda
yapabilecegi maximal olarak belirtilmis olan saldiri oraninin olasiligi
o kadar yüksek olur.

10- Kritik olarak belirtilen deger fiziki atak
yapan karakterlerde vazgecilmez bir kavramdir. Parantez icerisindeki
belirtilmis olan oran, ne SIKLIKDA kritik vurus yapabileceginizi
belirtir. Kritik bir atak sonucunda rakibe verdiginiz hasar normalde
saldirirken verdiginiz hasardan cok daha fazladir.

11- Reinforce hakkinda bircok aciklama mevcut.
Ama iclerinde dogru olani sudur: Reinforce sizin rakipte veya
saldirdiginiz canavarda yaptiginiz hasar ile dogrudan iliskilidir.
Silahinizda ne kadar cok phy reinforce var ise, rakibinizde o kadar
cok* fiziksel hasar yaparsiniz.

12- Buradaki reinforce da ayni phy reinforceki
gibidir. Reinforce sizin rakipte veya saldirdiginiz canavarda
yaptiginiz hasar ile dogrudan iliskilidir. Silahinizda ne kadar cok mag
reinforce var ise, o kadar cok büyüsel hasar yaparsiniz.

13- Silahi kullanabilmeniz icin gerekli olan
en az level burada belirtilir. Levelinizin yetmedigi ve silahi
kullanamayacaginiz durumlarda buradaki yazi kirmizi renkdedir, aksi
olan durumlarda, normal hallerde, normal yazi rengindedir.

14- Silahin hangi irk tarafindan kullanilabilecegini belirtir. Su an oyunda iki irk mevcuttur; Avrupa ve Chin.

15- Burada eger silahiniz SOX denilen tarzda
bir item ise, bu itemin ismi belirtilir. Mesela; Seal of Star (SOS),
Seal of Moon (SOM), Seal of Sun (SOSUN) gibi. SOS tarzi itemlerin
degeri normal itemden +5 daha fazla, SOM tarzinda bu deger +10 daha
fazla, SOSUN tatri itemlerde ise +15 daha fazladir.

Yukardaki örnekde belirtilen silah SOS 42+5 lvl blade dir.

16- INT: Mavideki bu int, karakterinizin int
oranini yükseltir. Ne kadar cok Int`niz olursa, rakibe o kadar cok
büyüsel hasar verirsiniz.

17- STR: Mavideki bu str, karakterinizin HP
oranini artirir. Ne kadar cok Str`niz olursa o kadar cok HP`niz ve
rakibe o kadar cok phy hasariniz olur. HP potionlar ile karistirilmasin.

18- Steady; eger iteminize +4 veya +5 ya da
daha fazla + eklemek isterseniz, itemin, oyundaki tabirle kirilmasini
engeller. Itemin kirilacagi durumlarda steady kaybolur. Aksi haldeki
durumlarda itemde kirmizi bir yazi cikar. Bu yazi iki türlüdür; birinde
"maximum durability ...% reduce" (yani itemin dayaniklilik orani
düsürüldü" digerinde ise "unrepairable maximum durabilit 400" yazar.
Ikinci secenege göre item kirilmistir, tamir edilemez. Bu tarz itemler
genelde cok ucuzdur. Dikkatli olun bence pahaliya satmaya calisanlar
olur [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Ilk secenekde item yari kirikdir, ama halen tamir edilip kullanilabilir.

19- Lucky, itemdeki alchemy basarisini olumlu etki eder. Basari sonucunda lucky itemden silinir.

20- Durability, silahin dayanikliligini veya tamir süresinin orada belirtilen oranda arttirir.

21- Attack rating silahdaki attack rating
oranini arttirir. Attack rating olarak belirtilen bu deger ne kadar
yüksek olursa, karakterin 5 veya 6 nolu aciklamalarda yapabilecegi
maximal olarak belirtilmis olan saldiri oraninin olasiligi o kadar
yüksek olur.

22- Buradaki deger eger rakip kalkan kullaniyorsa, rakibin daha az blok yapmasini saglar.

IMMORTAL: Itemin +4 den +5 e Alchemy denemesi
sirasinda, kirilip kaybolmasini önler. Böyle bir durumda itemdeki
immortal degeri kaybolur. Ayrica degisik yerlerde belirtilen, immortal
basili itemlerde + basmanin daha kolay oldugudur. Bazi yerlerde
belirtilenler de astrali iteme eklemek icin önce immortal eklenmesi
gerektigidir.

ASTRAL: Itemin +4 den +5 e Alchemy
denemesinde, +5 olmamasi durumunda +0 a düsmesini engeller. Astral
basili olan itemde eger +5 basilamaz ise item +0 a degil, +4 e düser.
Tabi itemdeki astral degeri kaybolur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://metin2pvpcenter.yetkin-forum.com/index.htm
 
İtemlerin Üzerindeki Açıklamalarının Anlamları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Metin2 Pvp | Pvp Serverler | Private Server | Knight Pvp | Pvp Server :: Online Oyunlar :: Silkroad Online-
Buraya geçin: