Metin2 Pvp | Pvp Serverler | Private Server | Knight Pvp | Pvp Server
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Metin2 Pvp | Pvp Serverler | Private Server | Knight Pvp | Pvp Server


 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Patron
Forum Kurucusu
Forum Kurucusu
Patron


Cinsiyet : Erkek
<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 442
Nerden : .:iSTaNBuL:.

Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi   Empty
MesajKonu: Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi    Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi   Icon_minitime1Salı Kas. 23, 2010 11:43 pm

bu başlık oyuna yeni başlayanlar ve oyun hakkında iyi kötü bir bilgiye sahip olanlar için fikir vermesi amacıyla açılmıştır. iktisadi ve istatistiksel hesaplamalar ile varsayımdan öteye sizlere en doğru kararı verdirmeye yöneliktir. hesaplar sadece normal sunucular içindir.

herkes soruyor "hangi ırk en iyi?" diye. buna aşağıdaki seçeneklere göre siz karar vereceksiniz.

travian oynayacaksanız kesinlikle çevrimiçi süreniz en az 4-5 saat
olmalı. insan ilişkileri iyi olmalı. yoksa hangi ırkı seçerseniz seçin
başarılı olamazsanız.

ırkları inceleyelim

kısa dönemde(oyunun ilk 1-2 ayı)

cermen: kısa dönemde en başarılı halktır.
ucuz ve hızlı asker üretmesi, bunun yanında oyunun başındaki yağmalama
bonusu cermenlerin hızlı gelişmesine en büyük etken. cermen için önemli
maden bu dönemde "odun"dur.

galya: yüksek sığınak kapasitesi ve tuzakçı
ile oyunun başında gelişen kimse galyalıya saldırmak istemez. 1 askerin
dahi önemli olduğu oyun başında tuzakçıda kalan asker büyük bir kayıp
olacaktır. bu sırada üretim ve askeri yöne eşit ağırlık veren galyalı
bu dönemi başarı ile geçebilir. galya için önemli maden bu dönemde
"tuğla"dır.

roma: köyün içinden ve dışından bina yapmak
oyunun başında avantaj sağlamaz. cermenlerin oyun başında en çok
saldırdığı ırk olması roma için en büyük dezavantaj. bunun için sığınak
seviyesi maksimize edilmeli ve düşmana maden kaptırmamak gerekmektedir.
size düşmanın bir daha gelmemesi için en önemli faktördür. roma için en
önemli maden bu dönemde "demir"dir.


orta dönemde(3-6 ay)

orta dönemde tecrübeli oyuncular merkezi taşımaya başlar. 15 ya da 9
tarlalı köyler merkez yapılır. işte bu dönemde roma bütün ırklardan
avantajlı bir duruma geçer. kısa dönemi başarılı geçerse merkezini en
önce geliştiren ırk olma avantajı elindedir.


cermen: bu dönemde artık cermenin yağmalama
avantajı yoktur. kimse 80.000 depo olan köyüne sığınak yapmaz. kime
saldırırsanız saldırın asker kesip hammadde alırsınız. cermenin oyun
boyunca süren en büyük avantajı kısa sürede gerçekleşen askeri eğitim.
kışla 20 olduğu düşünülürse 2 dk. 6 sn içinde tokmakçı üretir.
(tokmakçı da asker mi demeyelim aşağıda açıklıyacağım.)

galya: bu dönemde gelişimini tamamlamaya
başlamış ve güçlü bir piayde olan kılıçlıyı üretmeye başlamıştır. çok
hızlı ve sanki yağmalama için doğmuş olan toytat bence bu ırkın en
önemli silahıdır. orta dönemde en başarılı ırktır. yüksek savunma gücü
doğru kullanıldığı takdirde( burada oyuncunun stratejisi büyük etken)
köye giriş olur ama köyden çıkış neredeyse imkansızdır.

roma: bu dönemde roma ırkı, köyü iç ve dış
geliştirmenin faydasını görür. bu dönemde ortalama 4-6 köy kurulmuş
olur ve roma hem içerde hem de dışarda çalışarak çok hızlı bir şekilde
büyümeye başlar. travian'ın en güçlü saldırı piyadesi olan emperyan
doğru kullanıldığı takdirde çok büyük işler yapar.

uzun dönemde( wow'a kadar)

bu dönemde ırkları ayrı ayrı incelemenin gereği yok. çünkü artık birlik
ruhu oturmuş ve kimse tek başına hareket etmez.(mantıklı oyuncu)
savunma için herkes mümkün olduğu kadar birbirine yardımcı olur.
saldırı artık organize yapılır. kimse maden sıkıntısı çekmez. sadece
tahıl sıkıntısı yaşar.

şimdi askeri hesaplara gelelim.

kısa dönemde hammadde açısından sıkıntı olacağından bu dönem tamamiyle
oyuncunun tercihi ile değişir. onun için askeri hesaplara orta dönemden
başlıyacağım. (hammadde problemi olmadığı varsayılarak)

önce saldırı için. ideal ordu hem süvari hem de piaydeden oluşan ordudur.
kışla, ahır seviye 20 varsayımı ve silah dökümhanesi sevie 20. seviye kahramanda ortalama %10 off bonus olduğunu düşünelim.

cermen: günde ya 685 tokmak sallayan ya da 425 balta sallayan üretir. 173 de toyton.
685 tokmak sallayan (52,42 * 685) = 35 907,7 + %10 = 39 498.4
425 balta sallayan (75,42 * 425) = 32 049 + %10 = 35 253.9
173 toyton (191,75 * 173) = 33 172,75 + %10 = 36 490

(685 tokmak + 173 toyton) + kahraman = 1210 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 75 986
(425 balta + 173 Toyton) + kahraman = 950 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 71 743

galya: günde 355 kılıçlı üretir. 164 heduan ya da 206 toytat.
355 kılıçlı ( 81.17 * 355) = 28 815 + %10 = 31 696
164 heduan ( 180.25 * 164) = 29 561 + %10 = 32 517
206 toytat (116.33 * 206) =23 964 + %10 = 26 360

(355 kılıçlı + 164 heduan) + kahraman = 853 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (64 213)
(355 kılıçlı + 206 toytat) + kahraman = 773 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (58 056)

roma: günde 266 emperyan üretir. 194 imperatoris ya da 145 caesaris üretir.
266 emperyan (86,92 * 266) = 23 120 + %10 = 25 432
194 imperatoris (157,25 * 194) = 30 506 + %10 = 33 556
145 caesaris ( 232,67 * 145) = 33 737 + %10 = 37 111

(266 emperyan + 194 imperatoris) + kahraman = 854 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (58 988)
(266 emperyan + 145 caesaris) + kahraman = 852 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (62 543)

yukarıda görülen hesaplar kısa sürede en yüksek vuruş gücünü göstermek için yapılmıştır. uzun dönem hesapları çok farklıdır. yukarıda da görüldüğü gibi en kısa sürede en yüksek vuruş gücü tokmak sallayan toyton ordusunda.
en fazla tahıl tüketimi de onda fakat burda önemli olan en kısa sürede
en yüksek vuruş gücü elde etmek olduğu için tahılı göz ardı ediyoruz.
yani ben dan dun her yere girerim ekonomi falan anlamam sürekli ordum başka köylerde kalır diyorsanız cermen sizin BU isteğinize cevap verir.

uzun dönemde yapılması gereken, tahılı maksimize ederek en yüksek vuruş gücünü elde etmektir. şimdi bununla ilgili hesapları yapacağım.

ortalama olarak 100.000 tahıl üreten köyünüz olduğunu (15 ya da 9
tarla, vaha mevcut) düşünerek bu tahılı askerlere paylaştırarak bakalım
nasıl sonuçlar elde edeceğiz.

100.000 tahıl ile 100k emperyan, 100k balta sallayan ya da 100k kılıçlı
besleyebilirsiniz. ama sadece piyade ya da sadece süvariden oluşan bir
ordunun başarılı olması beklenemez. bu yüzden 100k tahılı orantılı
şekilde dağıtarak yapabileceğimiz en büyük orduyu yapmalıyız.

hesaplarda hammadde hesaba katılmıyacaktır çünkü, zaten oyunun belli
bir bölümünden sonra odun, tuğla ve demir yönünden sıkıntı
yaşanmayacaktır.

gelelim hesaplara. bu hesaplarda da silah dökümhaesi seviye 20 kahraman off bonus % 10 olarak hesaplanacaktır. (

cermen: 100k tahılı 45k balta sallayan 15k
toyton ya da 45k tokmak sallayan 15k toyton olarak kullanabiliriz. 1000
mancınık ve 1000 koçbaşı yaptığımızı da hesaba katarak işlemlere
başlıyorum. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.

(45k balta ) + (15k toyton ) + (1k mancınık ) + (1k koçbaşı ) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

(45.000 * 75,42) + (15.00 * 191,75) + (1000 * 96) + (1000 * 94) + % 10 =
(3.393.900) + (2.876.250) + ( 96.000) + (94.000) + %10 =
(6.460.150) + 646.015 = 7.106.165 vuruş gücü.

(45k tokmak) + (15k toyton) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus =
(2.358.900) + ( 2.876.250) + (96.000) + (94.000) + %10 =
(5.460.150) + 542.515 = 6. 002.665 ( tokmak sallayanın uzun vadede büyük farkla geriye düştüğünü görüyoruz)

galya: 100k tahılı 45k kılıçlı, 15k heduan
olarak ya da 45k kılıçlı 22.5k toytat olarak bölebiliriz. 1k mancınık
ve 1k koçbaşını da burada hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl köy
gereksinimi.
(45k kılıçlı) + (15k heduan) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

(45.000 * 81,17) + (15.000 * 180,25) + (1000 *119) + (1000 * 76,75) + %10 =
(3.652..650) + (2.703.750) + (119.000) + (76.750) + %10 =
(6.552.150) + 655.215 = 7.207.365 vuruş gücü.

(45k kılıçlı) + ( 22.5k toytat) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.652.650) + (2.617.425) + (119.000) + (76.750) + %10 =
(6.465.825) + 646.582 = 7.112.407 vuruş gücü.

roma: 100k tahılı 40k emperyan 12.5k caesaris
ya da 45k emperyan 15k imperatoris olarak bölebiliriz. 45k emperyan
11.250 ceasaris de başka bir seçenek olarak yapılabilir. ama atlı ile
piyadeyi dengeli yapmak gerekir. 1k mancınık ve 1k koçbaşını da
hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.

(40k emperyan) + (12.5k caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.476.800) + (2.908.375) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.598.175) + 659.817 = 7.257.992 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

(45k emperyan) + (11.250 caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.911.400) + (2.617.537) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.741.937) + 674.193 = 7.416.130 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

(45k emperyan) + (15k imperatoris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.911.400) + (2.358.750) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.483.150) + 648 315 = 7.131.465 vuruş gücü.

aynı koşullarda 3 ırk için durum bu.

durumu özetleyelim:

roma günde 266 emperyan, 145 ceasaris asker basabiliyor yani romanın
hesapladığımız rakamlara ulaşması için 3 aydan uzun bir süre kışlasının
ve ahırının hiç boş durmaması gerek. romanın asker kaybetme lüksü yok.
alternatif olarak yan köyden kışla, büyük kışla, ahır ve büyük ahır ile
beraber basılırsa bu süre yarı yarıya iner fakat romanın askeri pahalı
olduğu için bu çok masraflıdır. tabii yan köyden bastığınız askeri
merkezde besliceksiniz. roma iç ve dış geliştirmesiyle yıkıldığında
çabucak toparlanabilir. pretoryan gibi yüksek savunma gücü olan bir
asker de romanın en büyük avantajıdır. atlılara karşı zayıf olduğu
için, evrensel yetiştirilen lejyoner sayısı fazla tutulursa bu alanda
da başarılı olunabilir. suru da savunmaya fazladan güç katar. sur
etkisi 1.03^x (x sur seviyesi.)

galya ırkı ise romadan hızlı cermenden yavaş olarak gözüküyor. bir
yandan romadan daha avantajlı, çünkü askeri çok pahalı değil. yan
köyden romaya göre biraz daha ucuza asker çıkartabilir. ortalama bir
sürede iyi bir orduya sahip olabilir. toytatlar ile çok hızlı yağma
yapabilirler ve düşmanın beklemediği bir anda düşmana ağır darbe verir.
savunmada ise druyid, phalanx ve heduan inanılmaz güçlüdür. heduan'ı
yetiştirmek pahalı gibi dursa da zırh dökümhanesi seviye 20 de 209
savunma yapar(süvariye). 2.7 mızrakçı eder. kahraman defansda %10 bonus
verirse heduan savunmada inanılmaz güce kavuşur. çiti savunmaya
1.025^x(x çit seviyesi) eklenirse galya savunmada çok iyi durumdadır.

cermen ise çok kısa sürede ordusunu toplayabilir. devasa orduları kısa
sürede yaparak düşmana büyük üstünlük sağlayabilir. yapılan orduların
beslenmesi ilerleyen zamanlarda problem olacağından iyi hesaplanması
gerkmektredir. savunma olarak zayıftır. paladin ve mızrakçısı savunma
yükünü üstlenir. paladin piyadeye karşı başarılıdır. mızrakçı ise aynı
kategorideki savunmacılara göre daha zayıftır. cermenlerin dış cephesi
toprak siper savunmaya 1.020^x(toprak siper seviyesi) etki eder ve
yıkılması zordur.
Buraya yazacaklarım denenmiş ve başarıya ulaşmıştır.Saldırı ile yaptığım çalışmanın bir de savunma tarafı var tabii ki.

Savunma genel olan inancın tersine daha zordur. Herkes saldırı yapar ama herkes savunma yapamaz.

Saldırı hesaplarında askerlerin üretim süreleri çok önemliydi ama
savunmada bu o kadar da önemli değil. Mutlaka zaman önemli fakat
saldırıdaki kadar değil.

Savunma yaparken düşünmeniz gereken birçok şey var.

1) Gelen saldırıyı gömebilme ihtimalim.

2) En az kayıpla saldırıyı geçiştirme ihtimalim.

3) Wow savunması.

Zırh dökümhanesinin içi geliştirilmemiş defans askeri size kardan çok zarar getirir.

Köye gelen saldırıyı gömmek çoğu oyuncunun isteğidir fakat düşünülmesi gereken fayda maksimizasyonudur.
Çok fazla asker kaybederek saldırıyı geçiştirmek yerine 2 tarla
yıktırıp saldırıyı geçiştirmek çoğu zaman daha mantıklıdır. Çok önemli
bir şey; saldırı yapan ordusunu kaybetmeyeceği için bir daha
gelecektir, bu da çok önemli ve unutulmamalıdır. Eğer bir saldırıyı
gömmek istiyorsanız hem atlı hem de piyade sayınız çok iyi ve zırhları
tamamlanmış olmalı. Fake ile gelineceğinden
hazırda en az 5 savunma ordusu olmalı. Düşman iyi çözülerek size
saldırması beklenmeli. Saldırı gömmek için uzun uzun savunma hesapları
yapmak gereksizdir. Yığabilidiğiniz kadar savunma yığmalısınız... Yine
de hesap yapmak isteyenler alttaki hesaplardan yararlanabilir.

En az kayıpla saldırıyı geçiştirmek ise diğer adıyla mancınık kesmek demektir. Sözlükte de bulunan araya asker sokmak
en önemli savunma stratejisidir. Mancınık olmayan saldırı ordusu,
adminsiz forum gibi kalır. Araya asker sokmakta en önemli şey hızdır.
Druyid, Heduan, Paladin en önemli birimdir. Eğer saldıran çok uzaktan
geliyorsa, Pretoryan, Phalanx ve Mızrakçı da kullanılabilir. Mancınık
keserek orduyu büyük zarara uğratırsınız. Fake yine burda da
olacağından saldırılar dikkatli süzülmeli ona göre araya asker
sokulmalıdır, aksi takdirde atlılar maalesef sucuk olur.

Wow savunması oyunun sonunu getiren savunma çeşididir. Asker akışı
sürekli olmalı. Wow savunması dağınık savunmaya örnek de verilebilir.
Size birçok düşman aynı anda saldırıyorsa siz de dağınık savunma
yapabilirsiniz. Amaç her gelenin gömülmesidir.

Yapacağım açıklamaların altına en iyi birimleri belirteceğim.
Gördüğünüzde şaşıracağınız ve doğru bildiğiniz şeylerin yanlış olduğunu
göreceksiniz.

Savunma birimlerini yazalım. ilk yazdığım yaya, ikinci yazdığım atlı
savunmasıdır. ilk parantez yedikleri tahıl, ikinci parantez
maliyetlerdir. Zırh dökümhanesi hepsinde geliştirilmiştir.

Romalıların suru savunmaya 1.03^x (x sur seviyesi.) etkilidir. Toprak sipere göre daha kolay yıkılır.

Galyalıların çiti savunmaya 1.025^x(x çit seviyesi) etki eder sağlamlığı roma ile cermen arasındandır.

Cermenlerin dış cephesi toprak siper savunmaya 1.02^x(toprak siper seviyesi) etki eder ve yıkılması zordur.

ROMA

Lejyoner: 46,67 - 63,92 (1) - (440)

Pretoryan: 81,17 - 46,67 (1) - (460)

Imperatoris: 94 - 76,75 (3) - (1410)

Caesaris: 117,67 - 146,42 (4) - (2170)

GALYA

Phalanx: 52,42 - 63,92 (1) - (315)

Druyid: 145,08 - 76,08 (2) - (1090)

Heduan: 76,75 - 209 (3) - (1965)

CERMEN

Mızrakçı: 46,67 - 75,42 (1) - (340)

Paladin: 127,83 - 58,83 (2) - (1005)

Toyton: 76,75 - 105,5 (3) - (1525)

Irkları önce birbirinden bağımsız olarak karşılaştıralım. Çit, Sur ve Toprak Siper için siz isterseniz eklersiniz.

Sadece fikir vermesi için 5000 tahıllık bir hesap başlıyorum.

Roma

Savunma puanlarına bakıldığında en mantıklı savunma birimi lejyoner ile
pretoryan. Araya asker sokmak istendiği zaman hızlı olan atlılar
seçilmeli.

1500 lejyoner, 3500 pretoryan ile yaptığımız savunmanın bize getirisi:

Savunma puanı: (1500 * 63,92) + (3500 * 81,17) =
95.880 + 284.095 = 379.975 savunma

Maliyet: (1500 * 440) + (3500 * 460) =
660.000 + 1.610.000 = 2.270.000 hammadde

Maliyet / Savunma = 2.270.000 / 379.975 = 5,974


Galya

Savunma puanlarına bakıldığında bütün hepsi kullanılabilir. Galya
ırkında tüm kombinasyonları yaptıktan sonra en iyi ikiliyi bulacağız.

1) 1500 phalanx, 1750 druyid

Savunma puanı: (1500 * 63,92) + (1750 * 145,08) =
95.880 + 253.890 = 349.770 savunma

Maliyet: (1500 * 315) + (1750 * 1090) =
472.500 + 1.907.500 = 2.380.000 hammadde

Maliyet / Savunma = 2.380.000 / 349.770 = 6,804

2) 1750 druyid, 500 heduan

Savunma puanı: (1750 * 145,08) + (500 * 209) =
253.890 + 104.500 = 358.390 savunma.

Maliyet: (1750 * 1090) + (500 * 1965) =
1.907.500 + 982.500 = 2.890.000

Maliyet / Savunma = 2.890.000 / 358.390 = 8,063


Cermen

Savunma puanlarına bakıldığında mızrakçı ve paladin tercih edilir ve iyi verim sağlanır

1500 mızrakçı, 1750 paladin

Savunma puanı: (1500 * 75,42) + (1750 * 127,83) =
113.130 + 223.702,5 = 336.832,5 savunma

Maliyet: (1500 * 340) + (1750 * 1005) =
510.000 + 1.758.750 = 2.268.750

Maliyet / Savunma = 2.268.750 / 336.832,5 = 6,735


Evet hesaplarda görünenleri açık bir tabloya dökelim

Savunma Puanı
1) Roma
2) Galya 2.
3) Galya 1.
4) Cermen


Hammadde
1) Cermen
2) Roma
3) Galya 1
4) Galya 2.

Sizin de gördüğünüz gibi savunmada en iyi dediğimiz galya romanın
gerisinde. Pretoryan ve evrensel yetiştirilen lejyonerler savunmanın en
iyisi olduğunu gösterdi. Tek eksikleri hız. Maliyet olarak da gayet iyi
bir ordu.

Galyanın heduanlı savunma ordusu, phalanxlı savunma ordusundan daha iyi
gözüküyor fakat maliyeti de en yüksek olan ordu heduanlı olan ordu.
Hammadde probleminiz yoksa heduanlı ordu en yüksek ikinci savunmasıyla
kullanılabilir. Phalanxlı ordu, hammadde problemine karşı güzel bir
alternatiftir.

Cermen herkesin beklediği gibi savunmanın en zayıfı. Hesaplarda
yetiştirme süresini değerlendirmememizin sebebi yan köylerden de asker
basabilmemiz. Maliyet / Savunma oranı ise oyunu bilen oyuncuların rahat
anlayacağı bir hesaplama. Açıklamasını yapmıyorum.

Bir de hammadde sınırlayarak en iyi savunma ordusunu oluşturalım.

2.000.000 hammadde yaya, 1.000.000 hammadde atlı için.

Roma

2.000.000 hammadde için 4348 pretoryan üretir.

Hammadde / Pretoryan maliyeti =
2.000.000 / 460 = 4348 pretoryan

1.000.000 hammadde için 2273 lejyoner üretir

Hammadde / Lejyoner =
1.000.000 / 440 = 2273 lejyoner

(4348 * 81,17) + (2273 * 63,92) =
352.927,16 + 145.290,16 = 498.217,32 savunma toplamı

Galya

2.000.000 hammadde için 1835 druyid üretir

Hammadde / Druyid maliyeti =
2.000.000 / 1090 = 1835 druyid

1.000.000 hammadde için 3175 phalanx üretir

Hammadde / phalanx =
1.000.000 / 315 = 3175 phalanx

(1835 * 145,08) + ( 3175 * 63,92) =
266.221 + 202.946 = 469.167 savunma toplamı.

Galya 2 bir önceki hesaplarda zaten en pahalı olan olduğundan burda yapılmıyor

Cermen

2.000.000 hammadde için 1990 paladin üretir

Hammadde / paladin maliyeti =
2.000.000 / 1005 = 1991 paladin

1.000.000 hammadde için 2941 mızrakçı üretir

Hammade / mızrakçı maliyeti =
1.000.000 / 340 = 2942 mızrakçı.

(1991 * 127,83) + (2942 * 75,42) =
254.509,53 + 221.885,64 = 476.395,17 savunma toplamı

Tabloya bakalım
1) Roma 498.217,32
2) Cermen 476.395,17
3) Galya 469.167

Romabir önceki hesaplamalarda olduğu gibi burda da savunmadaki
üstünlüğünü gösteriyor. Cermen beni de şaşırtarak galyanın önüne
geçiyor.Galya kendisindeki en iyi savunmacı ünvanını yapmış olduğumuz
hesaplamalarla kaybediyor.

Sonuç olarak vardığımız nokta:

Roma hız problemi yaşanmazsa en iyi savunmacı olduğunu gösteriyor.
Askeri pahalı dediğimiz, yetiştirilme süresi uzun dediğimiz roma bu
hesaplamalar ile böyle olmadığını gösteriyor.

Galya beklenilenin aksine iki hesaplamada da zirveye oturamadı. Bu
galyanın kötü savunması olduğu anlamına gelmez. Tahıl sorunu yaşandığı
varsayıldığında galya romayla kafa kafaya olduğunu gösteriyor. Galyanın
savunmasının en iyi ve güzel tarafı hızlı atlıları. Atlıları ile araya
asker sokmak kolaydır. Belki sadece bu yüzden olsa da galyaya en iyi
savunmacı demek doğru olur.

Cermen tahıl sorunu yaşandığı varsayıldığında en kötü, asker sayıları
sabitlenip hammaddeye bakıldığında en ucuz, hammadde kısıtlandığında
ikinci olarak beklediğimizden biraz daha iyi olduğunu göstermiş oldu.
cermenin en büyük avantajı askerlerinin ucuz olması.

Wow savunması için en iyi asker kombinasyonu sizlerin de yazdıklarımı
okuduktan sonra anlayacağı gibi pretoryan ile mızrakçı ikilisinin
savunmasıdır. Pretoryan eşit şartlarda druyid ve paladinden farkla
üstün. Mızrakçı ise 3 tahıl yiyen heduan, 1 tahıl yiyen lejyoner, 1
tahıl yiyen phalanx, 4 tahıl yiyen caesarisden daha üstün olduğunu
gösteriyor. Wow'a destek yolarken zamanı gözardı ediyoruz.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.metin2pvpcenter.yetkin-forum.com
 
Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Karahan Online kısa özet
» Kışa Özel Festival Gamersfirst
» Oyun Özellikleri
» 4 Story Karakterler hakkında kısa bir bilgi
» Silkroad Online Klavye Kısa Yolları

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Metin2 Pvp | Pvp Serverler | Private Server | Knight Pvp | Pvp Server :: Diğer Oyunlar :: Web ve Browser Bazlı Oyunlar :: Travian-
Buraya geçin: